Релігія vs Журналістика

15-го квітня ми мали нагоду поспілкуватися з отцем Андрієм Шестаком, директором Школи журналістики та комунікацій УКУ на тему “Релігія проти Журналістики”.

Отець Андрій закінчив у 2018 ліцензіатські студії із предмету “Інституційні соціальні комунікації” при Папському Університеті Святого Хреста в Римі і тому мав чим поділитися зі слухачами

Зафіксували такий фрагмент з бесіди:

Мене звати о. Андрій Шестак – історія із життя, як я докотився до такого екзистенційного існування.

Незважаючи на все, релігія та релігійність є невід’ємною складовою як суспільства, так і самої людини в інфо середовищі, ми часто бачимо протистояння між 2 суміжними покликаннями журналістикою та священиками. Про кількість цих взаємних баталій, їх якість, та вплив на нас і формування власного ставлення до цієї ситуації ми не говоритимемо.

Радше про позитиви! Бо будь-який суспільний феномен має також позитивні наслідки.

Думаю, що властиве непорозуміння могло б бути вичерпане, якщо б до журналістики можна було б підійти з тієї ж сторони як і до священства, зі сторони покликання, а потім піти дальше і побачити, що покликання журналіста – це стати пророком свого часу і стояти на сторожі правди і відстоює її не через насильство, а через слово і storytelling.

Щоб це унаочнити хотів б поговорити про образ Давида як ідеального володаря, з роду якого (по чоловічій лінії), згідно  біблійним пророцтвам, вийде Месія, що повинно здійснюватися згідно з єврейською традицією, і вже здійснилося, згідно з християнським Новим Завітом, де докладно описано походження Месії — Ісуса Христа від царя Давида. Давид привів народ Ізраїлю до багатьох перемог у війнах за незалежність та вплив серед сусідніх держав та народів, але найбільше він відомий своїми натхненними віршами-псалмами, що досі вважаються християнами та юдеями, як взірець віри та молитви, його вартує розцінювати не тільки як політичного діяча, але і релігійного. Цар в Юдейській традиції завжди приймав участь у найважливіших річних богослужіннях. Проте, одна історія із його життя, зокрема “афера” із Ветсавією, дає нам можливість глянути і на пророка Натана, як журналіста і свідка правди.

За Другою книгою Самуїла, Ветсавія була жінкою рідкісної краси. Цар Давид, прогулюючись по даху свого палацу (хоча повинен був брати участь у військовому поході очолюючи його) побачив її внизу, коли вона купалася. Давид спокусився її красою і наказав, щоб її доставили в палац. В результаті — вона завагітніла. У той час її чоловік, Урія, був далеко з військом, що тримало облогу міста Рабби. Давид наказав повернути Урію до Єрусалиму з надією, що той зійдеться із своєю жінкою та не зауважить її скорішої вагітності. Проте Урія прибувши до Єрусалиму навіть не переступив порогу свого будинку і поспішив повернутися назад до своїх солдатів, що проводили бойові дії. Тому пізніше Давид написав Йоаву – командиру армії Урії лист, в якому наказав: «Постав Урію в найгарячішому бою спереду, і відступіть від нього, щоб він був убитий і вмер». Чисто із людської “рішаловної” сторони все ОК, питання було залагоджене. Урія вбитий, цар Давид бере Ветсавію як вдову і от вам happy end. В цей час втручається пророк Натан, прийшов до царя і розповівши йому історія про двох панів. В одного була одна овечка, яка фактично була членом його сім’ї, в іншого тисячу овець. Цей багатий відібрав єдину вівцю в бідного, просто щоб нагодувати своїх друзів при звичній зустрічі. Давид сам себе засуджує говорячи, що багатий є гідний смерті.

Натан не розвішував величезні бігборди по місту, що Давид вбив свого солдата і відбрав його жінку, не відкривав ногою двері до Давида, а лиш розповів йому історію – це чистий журналізм, без маніпуляцією фактами, поданням правди і що найголовніше переслідуванням суспільного добра.

Тому покликання, а саме професія журналіста, є покликанням пророчим є щоденний контакт із інформацією, аналітикою її, та продукцією контенту у двох призмах: правди і суспільного добра.”

А продовження в записі нижче 😉

Відділ рекрутингу абітурієнтів:

Графік роботи:

Консультаційні дні: середа та п'ятниця
Час роботи з 10:00 по 18:00
Перерва з 12:00 по 13:00

Ел. пошта:

Viber icon TIKTOK icon

google map